ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/05/29


It was raining heavily at morning.
I thought that I want to have a good time at my place.
But my husband took me to a shop of the sweet potato.
The name of the shop is Imoya-Kinjiro. 
There were many sweets which were made by sweet potatoes.
We bought deep-fry sweet potatoes and rice cakes of the sweet potato.
Then we back home, and ate them with a green tea.
It was very good.
So I could have a good time.
"Thank you very much !" I said to him.




朝から、大雨の日。
今日は、家でゆっくり過ごそうと思っていました。
でも、主人が前から行きたかったお菓子のお店があると私を連れて行ってくれました。
また、こんな大雨の中お客さんもいないだろうと開店時間も調べずいってみたら
開店前でしたが、たくさんの車が駐車場をうめていました。
10時開店と同時にお客さんが、どっと入っていきました。
私たちも、それにつられてお店の中へ。
みなさんのお目当ては、芋屋金次郎の、<揚げたて芋けんぴ>でした。
テーブルの上に、置かれる度にあっという間になくなるので2回ほど見送ってしまいました。
3回目にやっと手に入れ、あと芋の和洋菓子をいくつか買ってかえりました。
<揚げたて芋けんぴ>は、二つし買えなかったのでお互いの実家へ^^ うちは、また今度。
ほかに買った、芋大福と芋プリン、芋のミルフィーユと芋のシュークリーム、それからチョコかけ芋けんぴを、主人とお茶と一緒にいただきました。
なかでも、チョコのかかった芋けんぴと、芋大福はとってもおいしかったです。
雨の中、主人が連れて行ってくれた甲斐がありました。感謝・感謝!
Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: