ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2012/01/10

今年初めての、ヨガのレッスンでした。お正月は食べてばかりいたので、体が硬くて疲れました。でも、最後には、体もほぐれてきて楽になりました。今年も、健康のために頑張ります!
 Today was yoga lesson first time in this year. My body was rigid and I was tired, because I was always eating during the New Year holidays. After the lesson, I could get a supple body and I was good. I will do my best on this year too.


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*)
 ⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ



やっと私のパソコンがやってきました!!
過去の日記を綴らせていただきます。

今までの日記を保存していたメモリーと、私のパソコン!

2011/11/05
私は、5月に勝手口の側に2本のサツマイモの苗を植えました。よく見ると、土の中からサツマイモが少し見えていました。私は、母と一緒に掘りました。それは、可愛らしいサツマイモでした。私たちは、直ぐに洗って、蒸して食べました。意外と美味しかったのでビックリしました。

I have planted two seedlings of sweet potatoes beside the kitchen door in this May. When I was staring there, I found a small part of sweet potatoes. I harvested them with my mother. They were small sweet potatoes. We washed them and steamed and ate. We were surprised that it was delicious.

2011/11/06
私は、娘の振袖の小物を引取に呉服店へ行きました。そこでは、秋の大呉服市をしていてくじ引きをすることができました。私は、魚沼産のコシヒカリが当たりました^^v 魚沼産のお米は美味しいと有名ですが、買ってまで食べた事はありませんでした。その日の夜、そのお米を炊いて食べました。とても美味しかったです。食べ物の恵みに感謝・感謝です!

I went to a shop dealing in fabrics for kimono for getting my daughter’s sundries for kimonos. A bargain sale of autumn was opening, I could draw lots. I won rice made in Uonuma in a lottery. Everyone say it is delicious, I have never been bought it and I have never been eaten it. At night, I cooked the rice, and ate it. It was delicious. Many thanks for the blessings of foods.

2011/11/07
今年皇帝ダリアを初めて植えました。その草丈は、私の身長の2倍くらい伸びました。でも、花が咲かないので心配していました。最近、つぼみが付いているのに気がつきました。今朝、外に出てみると花が咲いていました。ちゃんと見えるように下向きに咲いていました。とてもきれいです!

I planted Dahlia imperial first time in this year. The stems grew about two times as tall as my height. But I was worried that flowers don’t bloom. Recently I found buds. This morning, when I went out door, Dahlias bloomed. The flowers bloomed downward and I could look at them. It was very beautiful.

2011/11/08
今日は、立冬。暦通り寒くなりました。私は、ヨガのレッスンに行きました。ヨガが始まってから、一匹のカメムシを発見しました。私はカメムシが苦手でしたが、ヨガに集中していました。しばらくすると、カメムシの匂いがしました。私のヨガマットの横に一匹のカメムシがいる事に気づきました。おそらく、私が刺激したのでしょう。ヨガのレッスンの皆さん、本当にご迷惑をかけてしまってゴメンナサイm(__ )m

Today was the beginning of winter. It was cold as the calendar. I went yoga lesson. After the lesson of yoga started, I found a stinkbug. I hate it, but I concentrated on yoga. After a while, I felt the smell of a stinkbug. And I found a stinkbug beside my mat of yoga. Maybe I stimulated. I’m sorry to have made trouble to this to everyone of yoga lesson.

2011/11/09
今日は、お休み。

2011/11/10
今日も、お休み。

2011/11/11
私は、久しぶりに発芽米を作りました。玄米を1時間水に浸して、あとは発芽玄米器に入れて20時間経つと出来上がります。白米に混ぜて炊きますが、少し硬めになります。主人は、その硬めのご飯が好きで喜んでくれました。これは、健康にいいと自己満足しています。

After a long time, I made Hatsuga genmai. Soak genmai for an hour in water. Then put into the Hatsuga genmai maker. After twenty hours, genmai change Hatsuga genmai. Then mix Hatsuga genmai and rice, cook them. It was hard-boiling. My husband like it. He felt glad at rice. I was satisfied that eating Hatsuga genmai is a good thing.

2011/11/12
今日は、発芽玄米器で、ヨーグルトもできると説明書に書いてあったので、初めてヨーグルトを作りました。市販のプイレーンヨーグルトを種にして普通の牛乳で出来るのでとても簡単です。もう少し早くに作っておけばよかったと思いました。

Today, I knew that I can make yogurt by Hatsuga genmai maker. I made yogurt first time. It was very easy, because yogurt was made by milk and two spoons of yogurt which put on the market. I thought that I should have made yogurt early at home.

2011/11/13
主人の両親と、山へドライブに行きました。周りの景色を眺めていると、たくさんの皇帝ダリアをみつけました。とてもきれいでいいドライブが出来ました。

I went to driving with my husband and his parents. When I was looking at the scenery from the car window, I found a lot of dahlias. I had a good time, because I could look at them during a drive.

2011/11/14
今日は歯医者へ行きました。そこでは、いつもジャズが流れています。私は、治療台に上がっていい気持になり、一瞬寝てしまいました。私は、寝てしまった自分にビックリしました!

Today, I went to the dentist. The dentist’s background music always is jazz music. When I was treated, I felt good and slept for a moment. I was surprised at me who slept!

2011/11/15
寒い中、ヨガのレッスンに行きました。教室に初めて暖房がきいていました。ヨガをしているうちに、体も温まってきました。この暖まった体のまま、寝て朝を迎えられたらどんなに幸せだろうと思いました!

Today was very cold. I went to yoga lesson. The yoga room was well heated first time. When I was doing yoga, I grew warmer. If I keep on growing warm and wake up in the morning, I will be very happy!

0 件のコメント: