ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

お出かけ / let's eat out !

久しぶりに、お友達と食事に行きました。
お友達の都合で、午後3時の待ち合わせで、少し遅めのランチでしたが、
「トスカーナの休日」というレストランでパスタを食べました。

食事をしながら、子供の事、旦那様の事、これからの自分の事など
お互い、話す事がたくさんあり、あっという間に2時間の楽しい時間が過ぎました。
パスタもとても美味しかったし、いろんなおしゃべりできて良かったです^^
話の中には、悩み事が半分くらいありましたが、お互い話すことによってだいぶん楽になりました。
本当に、自分自身が元気でなければこんなこともできないし
他の人にも、元気を与えられないかな、なんて改めて思いました。
お互い子供も大きくなったので、また食事に行こうね^^と別れました。

帰り道、これからも、いろいろあると思うけど、二人 元気で頑張らないとね、お父さん^^vなんて
思いながら、食事に行かせてくれた主人にケーキを買って帰りました。
お気に入りのお店「ラブランシュ ド・ラ・エ」の甘酸っぱくて、リキュールがきいてるケーキで
とっても美味しかったです♪

I met my friend. I was glad to meet her. Because I didn't see her for a long time.
We ate pasta in Italian restaurant.
We spoke many things about children, husband, ourself.
For two hours have passed very quickly.
Pasta was very good, and we had a good time.
I thought that I want to meet her soon again.
I have to be in good health until then.

On way back,
I thought that I have to overcome everything with my husband !
I bought two piece of cakes, and ate them with him.
It was very good.

にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ

人気ブログランキングへ

0 件のコメント: