ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/05/16

I planted a rose in my garden with my husband.
It was very cute.

A saleslady said to my husband, "Please keep watering !" So she didn't say to me !

Next morning the rose was given a lot of water by my mother.
She lives near my home.
I said to her "Thank you very much !"
I was very happy.
I thought to want to enjoy with everyone.


バラ展で買って帰ったバラを庭に主人と一緒に植えました。
大きな穴を掘って、鉢土を崩さない様に植えました。
お店の人に、「根ぐされなど気にせずにどんどん水をやってくだいね。ご主人さん。」と、言われました。多分、水やりは主人がするように見えたのでしょうか^^;←大当たり!!

次の朝、様子を見るとたっぷりと水がかかっていました。
近くに住んでる実母に聞くと、朝早く目が覚めてしまったので畑に行くとき見かけて水やりしておいたとの事でした。玄関先の良く目立つところなので、私たちだけでなく、ご近所の方も楽しんでもらえるよう頑張って育てようと思いました。


にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: