ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/05/18

Today I started to study English conversation in Tobe town.
When I entered the classroom with a pounding heat, teacher of younger woman was talking students who came earlier than me. Her name is Kerry. She married and have a child. She is cute and kindly.

Fast lesson, we introduced oneself. When everyone introduced, everyone have to say together  adjective used a first letter of name. It was difficult. I said "I am elegant Emi." It was a lie !




今日から、砥部町の英会話教室に参加することになりました。
ドキドキしながら、教室に入ると若い女性の先生が、先に来ていた生徒さんとお話していました。
先生の名前はケリーで、お子さんがいるそうですが、とっても可愛らしい方でした。
初めての授業は、自己紹介を兼ねて自分の名前の前に形容詞を付けてしました。
順番に、自己紹介をしていくのですが、初めの方の名前から言ってから自分の自己紹介です。
私は5番目だったので簡単でしたが、最後の方は16人分言ってからの自己紹介だったので大変そうでした。また、その形容詞も、名前の頭文字から始まる単語で少し難しかったようです。
私は、emiですのでEから始まる形容詞です。
ウソになりますが、「I am elegant Emi.」^^;と、言ってみました。



にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: