ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/05/20

This week, I did English homework.
When I heard the story, I could write, but I could understand it.
Richard said to me, "Don't worry Emi." then he wrote white board
"I hear and I forget.
I see and I remember.[
I do and I understand."
It was Chinese proverb.
It means that "That actions are more important than hearing the words." perhaps.
Then I read again and again, and talked to him until I could know.
At last I could understand.
Thank you for teaching me !

A police man saw a car driving very very slowly,
and decided to stop it.
There were four old ladies inside and the officer set
A police man said,  "i'm sorry madam. Your driving is as dangerous as driving too fast. "
The driver was embarrassed and apologized.
The driver said "I was driving exactly twenty two miles far hour."
"I'm sorry madam. That's the name of route. It's route 24"
The police man looked at the other three old ladies who were very white, very quite, and seemed to be shaking.
He asked "Are your friends OK?"
"Oh every OK soon. We just came from route 196."

"What is that?" / あれは、何だろう?
今週も、英会話の宿題をしました。
いつものように、テープを聞いてノートに書いていきました。
でも、文章はかけてひとつひとつの文章の意味もわかるのに全体の意味が分かりませんでした。
リチャードに、その事を言うと、「心配はいらないよ。」といって、
"I hear and I forget.
I see and I remember.[
I do and I understand."
と、ホワイトボードに書いてくれました。
中国のことわざで、たぶん 言葉や話を聞くだけでは右から左で忘れてしまうけど
実際に行動に移せば、理解もでき簡単に忘れることはないという事でしょうか。
私は、自分の書いた英文を何度も読み返し リチャードに話してみました。
どうしてここでこの文章が来るのかと、何カ所も質問する事で、やっと話の内容が分かりました。
根気よく、聞いて質問に答えてくれたリチャードに感謝・感謝です^^v

ちなみに、その文章は、

警官が、とっても遅く走っている車を見つけ、その車を止めました。
車の中には、4人の老婦人が乗っていました。
警官は、運転手に「すみません。あなたのゆっくりとした運転は、スピードを出し過ぎの運転と同じくらい危ないのです。」
運転手は、言いました。
「私は、規則どおり時速24マイルで走っていました。」
警官は、「すみません。24は、道の名前で、それはルート24です。」と、言いました。
運転手は、恥ずかしいと共に謝りました。
警官は、その他の3人の婦人が顔面蒼白で、物も言わず、震えているように思えました。
警官は、尋ねました。「あの方たちは、あなたのお友達で間違いないですか?」
運転手の婦人は、「そうですよ。直ぐに平静を取り戻します。だって、私たちは、ちょうどルート196を走ってきたところです。」

Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: