ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/06/29

Two years ago, my mother planted young tomato seedlings in her garden and my garden. 
I harvested a lot of tomatoes. But my mother couldn't harvest any tomato.
Last year, my mother planted all of young tomato seedling in my garden.
Of course we harvested many tomatoes.
This year, I asked nearby farmer, "why can't harvest tomatoes in my mother's garden?"
The farmer answered, "Maybe I think that soil temperature is high."
"For sure I think so."
After all we are going to harvest tomatoes in my garden!

おととしから、実母がトマト苗を軒下で育てた方がいいと、
自分の庭と私の庭に、トマトの苗を植えました。
でも、私の庭のトマトはたくさん実をつけるのに、
母の庭のトマトはほとんどが花が落ちてしまい、実がなりませんでした。
去年から、私の庭でトマト苗全部を育ててみました。
もちろん大収穫でした^^v
でも、なぜ実母の庭ではトマトがとれないのか、近所の農家の方に聞いてみました。
たぶん、地温が高いのでは?と言われました。
確かに、実家の庭はほとんどコンクリートで夏はとっても暑いのです。
今年も、私の庭はトマト苗でいっぱいです(*^。^*)
Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: