ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/07/05

In the evening I went to yoga class.
We felt an earthquake soon after we began to do yoga.
Recently Japan have happened just the Tohoku earthquake.
We are in constant fear of earthquake.
But we continued with yoga after the earthquake.
Because of we must to keep on our natural self.
When I came back home, I knew that the center of the earthquake was Wakayama prefecture.
I was worried about safety of people.
I thought that I must take precautions against an earthquake again..

夕方、ヨガに行ってきました。
ヨガを始めて間もなく地震を感じました。
最近、東北大地震をはじめいろんな場所で地震が起きています。
なので、みなさん地震にはとても敏感になっています。
一瞬ざわつきましたが、地震が直ぐにおさまったので
いつも同じくヨガを続けました。
ヨガでは、精神的にも強くなれるというので、
いつも平常心で居られるように これからも、続けようと思いました。
うちに帰って、震源地が和歌山県だとわかった時、胸がドキドキしました。
また、被害状況が心配でした。
改めて、地震に備えて物質的にも精神的にも対応できるようにしておかなといけないな!
と、思いました。


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: