ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

夜桜 / the cherry blossoms by night

平日、仕事を終えてからお弁当を持って主人とまるちゃんを連れて 
砥部の総合運動公園へ行きました。
まあまあ、歩き甲斐のある距離でしたが、まるちゃんを連れてという事で
ゆっくりと時間をかけて歩いて行きました。
着いた頃は、外灯がついていて桜がとてもきれいにみる事が出来ました。
運動公園ともあって、夕方からのウォーキングをされる方たちが多く見られました。
そんな中、お弁当を食べる場所を探したのですがなかなか思う所もなく、
やっと見つけたところは、少し薄暗いところでした。
私は、一人で「きれいな桜だね~!もう、花びらが舞ってるし今が見ごろよね~。」といいながら
花見を楽しみましたが、主人は一言も感想を言う事もなく、早く帰りたい様子…。
確かに歩いてる方が結構いて、声をかけてくれたりと、私は楽しかったのですが、
とっても恥ずかしがり屋の主人にとっては、早く帰りたい気分になったのかもしれません^^;
来年は、お友達と行こうかと思いました。

その事を、娘に電話で話したら、
「お父さんも花見が嫌いじゃないんだから、来年は計画をし直して一緒にいったら。」
と、言われました。最後に「お父さんは、寂しがり屋でもあるんよ!」とも。
娘も、お父さんの事よく理解してます。少し、びっくり!
また、来年も主人と花見に行くのを楽しみにしようと思いました^^





I went to Tobe sport park to see the cherry blossoms by night with my husband and our dog.
it's 3.5km to the park from home. It took a long time to arrive there.
So we walked to park with our dog for the first time. Our dog's name is Maru.
She was interested in everything. We put a lot time to go there.

We gave her to buy bottled water. And we looked for a place to rest.
There were many sidewalk while walking people, we could not find easily.
At last, we found a place to rest. But there was a little dark.
We saw the cherry blossoms.
I said repeatedly, "It's wonderful!" But he didn't say anything.
I thought that I want to go to the park with my friend.

Then I told my daughter it.
She answered, "Please give him one more chance!"

0 件のコメント: