ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/07/20

Today was the last lesson by Kelly.
Her lesson attracted the interest of us.
It was fun.
The end of lesson, we sat around the table, and ate a piece of cake.
She gave the grapefruit juice to us. That color was pink.
I was surprised. We usually drink a grapefruit juice of yellow color.
I heard from her, "In Canada, a grapefruit juice is pink color. It's usual."
I thought that my son could have a grapefruit juice of pink color?

I said to her, "Thank you for teaching us. See you. Take care."
She laughed and said, "See you. I work here in week day."
I can meet her again. I was happy.




今日は、ケリーの英会話教室が最後の日でした。
レッスンは、とっても面白くて、楽しかったです。
レッスンの最後にテーブルを囲んでみんなでケーキでお茶をしました。
その時、ケーリーがカナダのグレープフルーツジュースをふるまってくれました。
なんとピンク色のジュースでした!びっくりです。
私は、グレープフルーツといえば黄色のイメージだったのですが
カナダでは、ピンクが普通だそうです。
うちの息子も、ピンクのグレープフルーツジュースを飲んだのかな?^^

最後に、お別れの言葉をケリーに言いました。
すると、「じゃあまた。私は、ここで平日働いていますからね^^」と言われました。
なんだ、いつでも会えるんだと思ったらなんだかホッとしたような~
嬉しい気持ちがしました(*^。^*)

Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*)
 ⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: