ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/09/04

The typhoon passed. A patch of blue sky was visible between the clouds.
This morning, my son said, “I want to eat a blueberry pancake which ate in Canada, because it was delicious,”
I tried to make it.
There were no fresh blueberries here. I used frozen blueberry.
I thawed out them. The color of Pancake’s dough was changed blue by fruit juice of blueberry.
I pan-broiled the dough and put powdered sugar and maple syrup on it.
Then we ate it.
My son said to me, “well it’s like this. It’s very good.”
I thought the taste of pancakes was helped maple syrup which was put on last.

台風が通り過ぎ、少し晴れ間が見えるようになりました。
今朝、息子がカナダで食べたブルーベリーが入ったパンケーキが美味しかったので、うちでも食べたいと言うので作ってみました。
採れたてのブルーベリーはないので、冷凍のブルーベリーを使いました。
ブルーベリーを解凍したら、果汁が少し出てパンケーキの生地に混ぜると生地が青くなりました。それを焼いて、粉砂糖をふりかけ、メイプルシロップをかけて食べました。
息子は、「まあ、こんなもんかな~。美味しいよ。」と言ってくれました。
パンケーキの味は、最後にかけたメイプルシロップが助けてくれたようです^^v


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: