ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2012/01/15

今日は、曇りでした。私は、まるちゃんを庭で遊ばせながら、柿の幹の皮をはぎました。そうすることで、柿の木に虫がつかないと言われたからです。結構、力がいる仕事で右手にまめが出来ました。全部はできませんでしたが、少しはぎすぎたかな?!

Today was cloudy. I barked a persimmon’s tree as I played with Maru, because I heard that an insect isn’t attached to a tree, if you do it. The work was very hard for me. I had a corn on my right hand. I didn’t bark the entire tree. But I barked too much!?


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*)
 ⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: