ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2012/01/14

主人は正月に息子と一緒に飲むために生酒を買っていたのですが、息子が早くに滋賀に戻ってしまい飲めませんでした。生酒なので早めに飲まないといけないので、私がつきあうことにしました。私は、初めて生酒を飲みました。アルコール度数が高いけど、お米の甘さが感じられ飲みやすいお酒でした。多分息子と飲んだらすぐなくなるでしょう。娘も二十歳になるので今度家族みんなで楽しめればいいなと思いました。

My husband had bought namasake to drink with my son in New Year’s holidays. But he couldn’t drink, because my son early returned to Shiga. He decided to drink with me, because it was raw sake and we had to drink early. That was my first to drink raw sake. The alcohol content was high, but I felt the sweetness of rice. And it was easy to drink. If my husband and my son drink it, they will drink off sake soon. My daughter is going to be twenty years old soon. I am looking forward to drinking with my family.


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*)
 ⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: