ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

雨の休日/Holiday rain

今日は、朝から雨でした。
畑のキャベツもまだまだ巻きが少なく収穫もできないので、また菜菜市に買い物にいきました。
キャベツや白葱、ブロッコリーなど買いました。
うちに、みかんが暫くなかったのと、紅八朔という珍しい品種があったので買ってみました。
食べてみましたが、紅っていうのが…でも、美味しかったです。
また、菜菜市のおばちゃんに聞いてみようと思いました。

Today, it rained.
I went direct sales shop with my husband.
We bought vegetables and  unusual oranges.
It was nice, and it was same as usual.
When I go there, I am looking forward to talk with women of shop.
But I could not talk today.  I thought that I want to talk abut unusual oranges next time..


夕方、まるちゃんと雨の中、散歩に行きました。
雨が降っても、元気なまるちゃん。
今年で、人間でいうと、わたしと同い年なのに未だに力は強く元気いっぱいです。
じっとしてるのが苦手で、毎日同じ散歩コースなのに、興味深々であちこち連れて行かれます。
帰りに、雨が降った道で滑りそうになり、まるに措いていかれないよう足腰鍛えなきゃと再確認しました。
At evening I walked with my dog.
It rained, but the dog was full of energy.

0 件のコメント: