ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

お彼岸 / spring equinox

春のお彼岸。
20日に、家族3人でお墓参りに行きました。
しきびを挿して、お線香を三本立てて手を合わしました。
いつもと違って、報告することが多かったです。
主人の実家のお墓しか行けませんでしたが、
わたしの、先祖のお墓には心の中で手を合わせました。


It became spring equinox week.
March 20, I went to the family grave with my husband and my daughter.
We stood three incense sticks in front of the grave, and arranged  the sprigs of SHIKIMI at both right and left ends of the incense.
We joined our palms together, and told a lot of things to ancestor.


紫がかったピンクの花を咲かせた仏の座

先日実母がぼた餅とあられを作って持ってきてくれました。
手作りで、いつもの母の味がして、美味しく頂きました。感謝です。
わたしも、作ろうかというと、娘が「もう、食べたからいいよ。」と、…。
失敗したときのことを思うと、ぞ~っとしたのでしょうか^^;

The other day, my mother brought us the rice cake covered with been jam and cubic rice crackers.
It was very delicious as usual.
I said "I want to make it,too."
My daughter answered "I don't eat it. because I know your taste!"
 

0 件のコメント: