ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/06/26

Yesterday I watched an atelier of Doburoku.
Doburoku is Japanese sake.
I feel that Doburoku is novelty.
The parents in law have drunken it, log time ago.
They felt it fondly.
Then we went to a shop of Doburoku.
The name of a shop was "the Doburoku's atelier – Yukikko"
We were difficult to found the shop.
Because of the shop has been encircled by rice paddies.
We bought one bottle.
At the night, we drank it.
It was a sweet and sour taste.
It was good.
I liked it!
But I can't drink too much alcohol.
Too bad! ^_^;























昨日、テレビで愛媛県東温市のどぶろく作りが紹介されていました。
昔造られていたそうですが、私達には目新しく思えました。
主人の両親は、昔飲んだ事があるらしく、懐かしいそうでした。
なので、住所を調べそれを頼りに山道を車で登って行きました。
今は田植えを済ませた水田がいっぱいでそんな道沿いに工房を見つけました。
昨日テレビで放映されたせいか、
電話とお客さんの対応でご主人さんもてんてこ舞いでした。
うちには、甘口を1本買いました。
その夜、主人と二人で飲みました。
味は、甘くてほんのり酸味がありました。
私は、とても美味しく思いました。
…といっても、お酒の弱い私でした^_^;
残念!!
Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: