ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/09/10~11

We gave son’s luggage and daughter’s luggage a lift in our car, and started to go to Shiga after noon.
We can also send son’s luggage.
But we decided to bring them, because there was his dearest guitar in luggage.
My husband will drive round trip.
I decided to go together because he was so anxious alone.
On our departure, he said to me, “Because when it became dark, and I feel drowsy, I want to speak to me. Please sleep in now,”
But I could not sleep.
We were late because of traffic accident.
When it was dark and he seemed to be sleepy, I began to speak him.
But he said to me, “shout out
He seemed that driving after dark had worn him out.
I stopped to speak.
But I began to whisper a song which listened in a car so that my voice wouldn’t disturb his driving.
He just asked to me, “What do you say?”
I answered, “I sang in a whisper.”
He said, “I thought I heard a weird voice! I was surprised. If you sing, you should sing a song in big voice.”
What can I do!! I didn’t know that coming here was good or bad.
That night, we stayed son’s apartment.
Next morning, we parted from him at half past 10, because he takes TOEIC examination.
Then we went to my daughter’s apartment. At noon, we met her and eat the lunch and did shopping. After the shopping, we went back her apartment. My husband took a nap about one hour. Then he and I left her apartment at past 5 p.m.
On way back, I didn’t speak, because the sky went dark.
He asked to me, “How are you? Are you tired? Are you all right?”, because he was afraid for my mood.
I answered to him, “yes. I’m All right!”
We were tired each other because of diverse reasons, but we were glad to see my children.
Anyhow my husband was more tired than me because he was driving all way. Many thanks for him!

私達は、お昼過ぎに主人と息子の荷物と娘の少しの荷物を車に乗せて滋賀へと出発しました。
宅急便で送ってもいいのですが、荷物の中に大切にしているギターがあったので私達が持っていくことにしました。主人が往復運転しますが、主人が一人では不安なので私も一緒に行くことにしました。
うちを出発してから、主人が、「今のうちに、寝ておいていいよ。暗くなった頃に僕の方が眠くなるから、その時起きて話しかけて。」と言われました。でも、なかなか眠れませんでした。途中事故車があり、少し時間がかかりました。暗くなってきたので、主人も疲れてきて眠くならないように、私は、彼に話しかけました。そうしたら、「ちょっと、黙っとってくれる。」と言われました。暗くなりトラックも多くなってきて神経を使っていたらしいのです。私は言う通りに黙っていたのですが、車中で聴いていた音楽を口ずさみたくなり小さな声で歌っていました。すると、「なんか言った?」って聞くので私は「小さな声で歌っていたよ。」と言いました。そしたら、「暗い夜道なのになんか変なもの聞いたかと思った。ビックリした。歌うのだったら大きな声で歌って!」って言うのです。もう~!私は、どうすればいいの?!私はついてきた方が良かったのか悪かったのか…。
その日は、息子の下宿に泊まりました。

次の朝は、息子がTOEICの試験に行くので1030頃に、息子と別れ今度は娘のところへと向かいました。娘のところには、ちょうどお昼についたので、荷物を渡し、お昼を食べてショッピングモールで買い物をしました。その後、主人は娘の下宿で1時間ほど仮眠をとり、17時過ぎに娘の下宿を出て我が家へと帰路につきました。
帰りも、また暗くなってきたので今度は黙っていました。すると、主人が「ねえ、元気?疲れた?大丈夫?」と気を使って聞いてくるので、「大丈夫!」とだけ言っておきました。
私達は、子供たちに会えたのは嬉しかったのですが、行き帰りはお互い大変でした。
と言っても、運転してくれた主人が一番疲れたでしょうね。ご苦労様です。


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*)
 ⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: