ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/09/12

Today was the day of the harvest moon.
I was worried that we can’t look at a full moon, because it clouded during the day.
But in the night, it was fine. I could look at a full moon.
There are always my husband and me in the house. I bought rice bolls for the harvest moon, and we ate them with teas.
Then I went out. The moon light was made a thin shadow.
The moon was very beautiful.


今日は、中秋の名月の日です。
昼間に曇ったので、月が見られないかと心配していましたが夜になると丸いお月さんを見る事が出来ました。主人と二人だけなので、お団子は買ってきてお茶をしました。
その後、外に出てみると月明りで薄くて影が出来ていました。
本当に、きれいなお月さまでした。

Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: