ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/10/01

It was already October.
I have been busy from the middle of September
I went to a graveyard, and cleaned a grave because of the equinoctial.
I visited to a home for the aged with my mother, and I met my grandmother.
I went to the kimono store for buying the accessories of the kimono which my daughter is probably wear on Coming-of-Age-Day.
Moreover I went to Imabari city where I have never gone by the car.
Everything was fine. 
あっという間に、10月ですね。
9月中旬ころから、何かと忙しくなりました。
お彼岸なのでお墓掃除を兼ねて、お墓参り。
祖母の顔を見るために、実母と一緒に近くの入居している老人ホームを訪問。
娘が成人式に着る着物の小物を買いに着物屋さんへ行きました。
仕事で、一人で行ったことがない今治市まで車で行ったりもしました。
どれも有意義な時間を過ごせました。

Then 23, I got up at morning. And when I looked at the mirror, I was much surprised that my right cheek swelled and I had a toothache.
Next day I went to the dentist, and saw a dentist.
He said to me, “If you take medicine, and get well nourishment and get well sleep and you don’t do anything. Your cheek will heal early. ” and he said “When your cheek heal, you should come here.”
I came back home. And then I kept taking medicine for three days. Owing to the effectiveness of medicine for three day my cheek was so good.
On 30 I went to the dentist because I made an appointment on the day.
I knew that my tooth which is the front of a wisdom tooth have to be treated by the dentist for the time being.
I was grad to be cleared of a cause.

そのあと、23日の朝起きて鏡を見て、びっくりしました。右の頬が大きく腫れあがりとっても痛かったのです。
せっかくの祝日なのに、一日中寝込んでいました。
次の日、歯医者さんに行って診てもらったら、薬を飲んで、栄養・睡眠を摂って、肩の凝るようなことをしなければ、早く腫れは治ります。薬で腫れが治まったらもう一度、来てくださいと言われました。
家に帰って薬を3日間飲むと、頬の腫れと痛みは治まりました。
30日の午後に歯医者さんの予約をとっていたので行ってきました。
親知らずの前の歯の治療が必要と分かり、しばらくは通院することになりました。
でも、治ると分かり、ホッとしたと同時に元気が出てきました。


Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: