ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/10/02

Now, I can’t buy vegetables because of the rise of the prices of vegetables.
The vegetables of summer were put away from my mother’s farm.
She planted new seedlings there.
Therefore I can’t gather a harvest from there now.
And so I went to the direct sales shop in order to buy vegetables after a long time.
First, I wanted to buy a cabbage. However, there wasn’t it there.
But I could buy Chinese cabbages, Chinese vegetables and l a Japanese white radish’s leafage.
After I came back home, I tried the method of saving leafage well that I watched on television the other day.
After they are bought, the roots are soaked in water early.
After about one hour, the vegetables become to be well.
Then they are lightly wrapped in a newspaper. And they are put into the large plastic bag that got in a supermarket, and they are saved in a refrigerator.
They were many quantities if those vegetables were eaten by two persons.
The vegetable compartment of the refrigerator filled.
I felt happy to look at it.
I used Chinese cabbage to make a soup.
It was very good.

今、野菜の値段が高くてあまり手が出ません。
ばあば畑も、夏野菜の片づけをして新しい苗を植えているので
そこからの収穫はできません。
なので、久しぶりに、菜菜市へ野菜を買いに行ってきました。
キャベツが目当てだったのですが、ありませんでした。
でも、白菜・空心菜・大根の葉っぱが安く手に入りました。
私は、家に帰ってから、この間テレビで見た、葉物を上手に保存する方法を試してみました。
買って帰って直ぐに、根を水につけます。
しゃきっとしたら新聞紙で軽くまいてスーパーでもらう大きめのビニール袋に入れて冷蔵庫の野菜室で保存します。
主人と私の二人にしては、たくさんの野菜だったので冷蔵庫の野菜室がいっぱいになりました。少し幸せな気分でした。
その日は、白菜をスープに入れて食べました。
とても美味しかったです。

Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓ 
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: