ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/10/13

My husband got the order sheet of New Year dishes from his friend who is working in the travel company. Then he brought it to home. I felt early that one year was passed.
I have made New Year dishes until my children entered in the university.
After my children became university students, time for them to play with their friends increased, and time to eat slowly New Year dishes with us decreased.
And so my husband had association with his friend, I began to buy New Year dishes for three persons or two persons.
But when it became the 4th time, I thought that it was delicious, but I thought I wanted to make my own New Year dishes.
Although I thought so, I placed an order for it.^^;

主人が、旅行会社で働いている友達から、おせち料理の注文書をもらって帰ってきました。
一年はあっという間だなあと思いました。子供たちが大学に入るまでは、私が作っていました。子供たちが大学生になってからは、お友達と遊ぶ時間が増え、ゆっくりおせちを一緒に食べる時間も少なくなりました。また主人の友達とのお付き合いもあるので、2~3人用のおせちを買うようになりました。
でも、4回目になると、美味しいのですが、また自分なりのおせち料理を作りたいとも思いました。そう思いながらも、注文しちゃいました^^;
Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: