ゆっくりと時間が流れる田舎暮らしの中で、日常の出来事を感じるままに記録していこうと思います

I'm going to record country life in the slow flow of time. So I want to write daily events that I feel myself

2011/10/15

My husband left to Oita prefecture with coworkers.
This night, I was alone.
I thought that I could take it easy.
However I felt lonely, after night came.
At such time, I got a telephone call from my son.
He grumbled about meeting the men with bad traffic manners twice at daytime, and he was offended with them.
After talking, he seemed to feel fine, and he ringed off.
When we are living alone, we often want to talk to someone even trifles.
I was happy that the partner was me, but I felt strange.
I thought the reason was that he drank at midnight.
I was a little happy, too. And I could sleep well.

今朝から主人は大分へ旅行です。
今晩は、私ひとりです。のんびりできるかと思っていたのですが、夜になるとなんだか寂しくなってきました。そんな時、息子から電話がありました。内容は、昼間に2回交通マナーの悪い人と出会い気分が悪かったという愚痴でした。話し終わるとすっきりした様で、電話を切りました。一人暮らしをしていると、ちょっとした事でも誰かに言いたくなる時があるのでしょうね。その相手が私とは、嬉しいような不思議な気分です。まあ、夜中だったのと、少しアルコールが入っていたせいでしょうね。私も少し気分が軽くなってよく眠れました。
Please click on two icons, thank you! 
クリックして頂けると、ありがたいです(*^。^*) 
⇓ ⇓ ⇓
にほんブログ村 英語ブログ 英語の日記へ
人気ブログランキングへ

0 件のコメント: